Miejsko Gminna Biblioteka Publiczna

w Glinojecku

book
book

Depresja u dzieci i młodzieży : analiza systemu rodzinnego - ujęcie kliniczne

Autor: Radziwiłłowicz, Wioletta.





Odpowiedzialność:Wioletta Radziwiłłowicz.
Hasła:Depresja psychiczna - pediatria
Dziecko - psychologia
Młodzież - psychologia
Rodzina - psychologia
Adres wydawniczy:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011.
Wydanie:Wyd. 2.
Opis fizyczny:434 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 389-425. Streszcz. ang.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. CZĘŚĆ TEORETYCZNA
  2. Rozdział 1. Główne zagadnienia psychopatologii rozwojowej
  3. 1.1. Co to jest psychopatologia rozwojowa
  4. 1.2. Cele psychopatologii rozwojowej
  5. 1.3. Własności zmian rozwojowych
  6. 1.4. Mediatory: jak i dlaczego występuje zaburzenie
  7. 1.5. Moderatory: kto jest narażony i kiedy pojawia się ryzyko
  8. 1.6. Moderacja mediacyjna i mediacja moderacyjna: dlaczego osoby są podatne tylko w określonych warunkach?
  9. 1.7. Odporność i czynniki ochronne
  10. 1.7.1. Odporność a kompetencja
  11. 1.7.2. Odporność jako dynamiczny i wielowymiarowy konstrukt
  12. 1.7.3. Czynniki i procesy leżące u podstaw odporności
  13. Rozdział 2. Epidemiologia depresji u dzieci i młodzieży
  14. 2.1. Rozpowszechnienie depresji u dzieci i młodzieży w Polsce
  15. 2.2. Rozpowszechnienie depresji u dzieci i młodzieży na świecie
  16. 2.3. Przyczyny uzyskiwania zróżnicowanych wyników badań nad epidemiologią depresji u dzieci i młodzieży
  17. 2.3.1. Utożsamianie nastroju depresyjnego z depresją jako zaburzeniem
  18. 2.3.2. Różnice kulturowe i społeczne
  19. 2.3.2.1. Wzorce socjalizacji
  20. 2.3.2.2. Style przywiązania
  21. 2.3.2.3. Hierarchia celów wychowawczych
  22. 2.3.2.4. Przemiany społeczno-polityczne
  23. 2.4. Przyczyny częstszego występowania depresji u dziewcząt
  24. 2.4.1. Negatywny styl atrybucji
  25. 2.4.2. Negatywny obraz ciała i jego związek z postawami rodzicielskimi
  26. 2.4.3. Dostosowanie się do kulturowego stereotypu roli płciowej
  27. 2.4.4. Zadania rozwojowe i negatywne wydarzenia życiowe
  28. Rozdział 3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży
  29. 3.1. Obraz kliniczny depresji w jej różnych postaciach
  30. 3.2. Związek obrazu klinicznego depresji z wiekiem i płcią
  31. 3.3. Związek obrazu klinicznego depresji u dzieci i młodzieży z uwarunkowaniami społeczno-kulturowymi
  32. 3.4. Współwystępowanie depresji z innymi zaburzeniami psychicznymi
  33. Rozdział 4. Konsekwencje psychospołeczne depresji u dzieci i młodzieży
  34. 4.1. Ryzyko podjęcia próby samobójczej
  35. 4.2. Schorzenia somatyczne
  36. 4.3. Przebieg przewlekły oraz nawroty epizodów depresji w ciągu życia
  37. 4.4. Depresja u dzieci i młodzieży jako predyktor innych zaburzeń psychicznych w okresie dorastania i dorosłości
  38. 4.5. Późniejsze funkcjonowanie w relacjach społecznych
  39. Rozdział. 5. Modele depresji u dzieci i młodzieży
  40. 5.1. Mechanizmy biologiczne w etiologii depresji u dzieci i młodzieży
  41. 5.1.1. Czynniki genetyczne
  42. 5.1.2. Zaburzenia struktury i funkcji ośrodkowego układu nerwowego
  43. 5.1.3. Podłoże hormonalne zaburzeń depresyjnych
  44. 5.2. Teorie psychologiczne
  45. 5.2.1. Teorie psychodynamiczne
  46. 5.2.2. Teorie poznawcze
  47. 5.2.3. Teorie interpersonalne
  48. 5.2.4. Model rozwojowy – synteza wszystkich podejść
  49. CZĘŚĆ EMPIRYCZNA
  50. Rozdział 6. Strategia badań własnych
  51. 6.1. Przedmiot i cel badań
  52. 6.2. Charakterystyka badanych grup
  53. 6.2.1. Charakterystyka socjodemograficzna badanych grup
  54. 6.2.2. Charakterystyka kliniczna badanych grup
  55. 6.2.3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży
  56. 6.3. Metody badań
  57. 6.4. Procedura badań
  58. 6.5. Analiza statystyczna
  59. Rozdział 7. Relacje emocjonalne w rodzinie
  60. 7.1. Założenia teoretyczne
  61. 7.2. Pytania i hipotezy badawcze
  62. 7.3. Narzędzie badawcze
  63. 7.4. Wyniki badań
  64. 7.5. Dyskusja wyników
  65. Rozdział 8. Jakość związku małżeńskiego rodziców
  66. 8.1. Założenia teoretyczne
  67. 8.2. Pytania i hipotezy badawcze
  68. 8.3. Narzędzie badawcze
  69. 8.4. Wyniki badań
  70. 8.5. Dyskusja wyników
  71. Rozdział 9. Systemowe zasoby rodziny
  72. 9.1. Założenia teoretyczne
  73. 9.2. Pytania i hipotezy badawcze
  74. 9.3. Narzędzie badawcze
  75. 9.4. Wyniki badań
  76. 9.5. Dyskusja wyników
  77. Rozdział 10. Negatywne wydarzenia życiowe
  78. 10.1. Założenia teoretyczne
  79. 10.2. Pytania i hipotezy badawcze
  80. 10.3. Narzędzie badawcze
  81. 10.4. Wyniki badań
  82. 10.5. Dyskusja wyników
  83. Rozdział 11. Związki między zmiennymi charakteryzującymi funkcjonowanie systemu rodzinnego
  84. 11.1. Współzależność między jakością związku małżeńskiego rodziców i relacjami emocjonalnymi w rodzinie
  85. 11.2. Współzależność między systemowymi zasobami rodziny i relacjami emocjonalnymi w rodzinie
  86. 11.3. Współzależność między relacjami emocjonalnymi w rodzinie i negatywnymi wydarzeniami życiowymi
  87. 11.4. Współzależność między negatywnymi wydarzeniami życiowymi i jakością związku małżeńskiego rodziców
  88. 11.5. Współzależność między systemowymi zasobami rodziny i jakością związku małżeńskiego rodziców
  89. 11.6. Współzależność między negatywnymi wydarzeniami życiowymi oraz systemowymi zasobami rodziny
  90. Rozdział 12. Analiza wszystkich zmiennych – ranking predyktorów w klasyfikacji badanych do grupy z rozpoznaniem depresji lub grupy kontrolnej
  91. Rozdział 13. Podsumowanie wyników badań własnych. Implikacje teoretyczne i praktyczn

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

MGBP Glinojeck
ul. Płocka 20 A

Sygnatura: 159.9
Numer inw.: 28520
Dostępność: wypożyczana na 30 dni

schowekzamów

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.